Τρώνε τα παιδιά ό, τι… βλέπουν;

images_2772017_Eat-popcorn-to-watch-TV-children-Stock-Photo.jpg

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά – για να μην πούμε ότι ετοιμάζεται να βγει και απογοητευτούμε… – με τις θερμοκρασίες να χτυπάνε ακόμα κόκκινο!

Και μπορεί πολλοί να ετοιμάζεστε να επιστρέψετε σιγά σιγά στις δουλειές – κάποια στιγμή θα γινόταν και αυτό…- αλλά τα παιδιά ακόμα έχουν ένα μικρό περιθώριο μέχρι το σχολικό κουδούνι να χτυπήσει και πάλι! Είναι κρίμα, λοιπόν, τις τελευταίες τους μέρες να μένουν στο σπίτι και να περνάνε τη μέρα τους είτε μπροστά από μία τηλεόραση, είτε μπροστά από έναν υπολογιστή ή με το tablet στα χέρια.

Είναι γεγονός ότι τα σημερινά παιδιά, τα οποία είναι φανερά εξοικειωμένα με την τεχνολογία, περνάνε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους μπροστά σε μία οθόνη αφιερώνοντας καθόλου ή ελάχιστο χρόνο στη φυσική τους δραστηριότητα. Μάλιστα, στις νότιες χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, φαίνεται ότι το 75% των παιδιών τρώνε το φαγητό τους μπροστά στη τηλεόραση. Αυτό το δραματικό ποσοστό όμως αν το αποκρυπτογραφήσουμε τελικά μάλλον σημαίνει και ότι το 75% των παιδιών της χώρας μας είναι σωματικά αδρανή ενώ ταυτόχρονα παραμένουν παθητικοί δέκτες σωρείας διαφημιστικών μηνυμάτων που σχετίζονται με θερμιδογόνα τρόφιμα και ανθυγιεινές συνήθειες. Υπολογίζεται ότι η απουσία διαφημιστικών μηνυμάτων που σχετίζονται με το φαγητό στην τηλεόραση μπορεί να μειώσει το υπέρβαρο και την παχυσαρκία σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών από 25% έως 40% αντίστοιχα.

Όπως δείχνουν οι έρευνες λοιπόν, η τηλεόραση και γενικότερα η τεχνολογία που σε κάθε της μορφή αποβλέπει στο να αποσπάει τη προσοχή των παιδιών και να χειραγωγεί ακόμη και τη διατροφική τους πρόσληψη, επιδρά στην αύξηση του βάρους των παιδιών ενώ επίσης όλο και περισσότερα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση από πολύ μικρή ηλικία. Και αναλογιστείτε το μέγεθος της επιρροής που τους ασκεί δεδομένου ότι είναι σε μία πολύ τρυφερή και εύπλαστη ηλικία κατά την οποία λειτουργούν τελείως μιμητικά οπότε είναι πάρα πολύ εύκολο να «ρουφήξουν» σα σφουγγάρι τα διάφορα διαφημιστικά διατροφικά πρότυπα.

Αντίστοιχα, έχει βρεθεί ότι υπάρχει θετική συσχέτιση της διάρκειας της ώρας που παρακολουθούν τα παιδιά τηλεόραση ή που απασχολούνται με τον υπολογιστή ή το tablet τους με το τσιμπολόγημα και την ποιότητα των τροφίμων – σνακ που καταναλώνουν. Έτσι όσο αυξάνεται η έκθεση τους στα τεχνολογικά αυτά μέσα τόσο περισσότερο τείνουν να τσιμπολογούν και μάλιστα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά αλλά και αλάτι.

Το αντίβαρο όλης αυτής της επιρροής που έρχεται μέσα από τη τεχνολογία συνιστά η οικογένεια. Οι γονείς είναι αυτοί που χρειάζεται να αφιερώσουν λίγο χρόνο για να εξηγήσουν στα παιδιά την επίδραση των διαφημίσεων στη διατροφή τους και να οριοθετήσουν την επιρροή της τεχνολογίας γύρω από τις ώρες έκθεσής τους στη τηλεόραση ή της χρήσης του υπολογιστή ή του tablet.

Εξάλλου καλοκαίρι έχουμε… η θέση των παιδιών δεν είναι σε καμία περίπτωση μέσα στο σπίτι, τι θα λέγατε για μια βόλτα στο πάρκο της γειτονιάς; Σίγουρα τα παιδιά θα σας βγάλουν off!

Πηγή : http://www.nutrimed.gr