Το 13% των πιλότων έχει κατάθλιψη

images_26122016_pilotirio.jpg

Ένα σημαντικό ποσοστό πιλότων που εργάζονται σε αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν επιβατικές πτήσεις έχουν συμπτώματα κατάθλιψης, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε και στην οποία οι συμμετέχοντες απάντησαν ανώνυμα.

Η μελέτη είχε ζητηθεί από το 2015, όταν συνέβη το αεροπορικό δυστύχημα της εταιρείας Germanwings, στο οποίο ο συγκυβερνήτης οδήγησε το αεροπλάνο στο έδαφος σκοτώνοντας 150 ανθρώπους. Οι εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων που έγιναν αργότερα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι είχε κατάθλιψη.

Στη νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Environmental Health και στις ερωτήσεις της οποία απάντησαν 1.850 κυβερνήτες αεροσκαφών από 50 χώρες, διαπιστώθηκε ότι σχεδόν το 13% εξ αυτών πληρούσε τα κριτήρια για την κατάθλιψη και λίγο περισσότερο από 4% δήλωσαν ότι είχα σκέψεις αυτοκτονίας κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων.

«Βρήκαμε ότι πολλοί πιλότοι που πετούν αυτή τη στιγμή εμφανίζουν καταθλιπτικά συμπτώματα και είναι πιθανό ότι δεν ζητούν θεραπεία λόγω του φόβου των αρνητικών επιπτώσεων στην καριέρα τους», ανέφερε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Joseph Allen.

Η νέα έκθεση είναι μια από τις πρώτες μελέτες για την αξιολόγηση της ψυχικής υγείας των πιλότων. Περισσότερα άνδρες πιλότοι -σε σχέση με τις γυναίκες πιλότους- ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν απώλεια ενδιαφέροντος, αίσθηση αποτυχίας και σκέψεις ότι θα ήταν καλύτερα νεκροί, ακόμη και σε καθημερινή βάση. Τα συμπτώματα κατάθλιψης ήταν επίσης υψηλότερα μεταξύ των πιλότων που ακολουθούσαν φαρμακευτική αγωγή για να κοιμηθούν και σε πιλότους που ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν σεξουαλική ή λεκτική παρενόχληση.

Η κατάθλιψη είναι κοινή βεβαίως και στο ευρύ κοινό. Μόνο στις ΗΠΑ, 16 εκατομμύρια ενήλικες έχουν βιώσει ένα καταθλιπτικό επεισόδιο κατά το τελευταίο έτος. Η νέα μελέτη αναδεικνύει μια δυνητική ομάδα ανθρώπων που θα μπορούν να επωφεληθούν από την προληπτική φροντίδα.

«Το θέμα της ψυχικής ασθένειας μεταξύ των πιλότων αεροπορικών εταιρειών δεν είναι καινούριο, αλλά ο εντοπισμός τους και η παροχή βοήθειας σε πιλότους με ψυχικές διαταραχές παραμένει μια πρόκληση ακόμη και σήμερα», σημειώνουν οι συγγραφείς στην έκθεσή τους, αναφέροντας ως μία από τις αιτίες τις πολλές ώρες εργασίας.

Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/