Πόσο θα πληρώνατε για το όνομα του παιδιού σας;

images_30122016_2_βαβυ.jpg

Τα πράγματα ήταν απλά μέχρι κάποια στιγμή όσον αφορά την ονοματοδοσία των παιδιών: αν ήταν αγόρι, το όνομα του παππού, αν ήταν κορίτσι, το όνομα της γιαγιάς – το μόνο πρόβλημα που υπήρχε ήταν το αν θα έπαιρνε το όνομα από τους γονείς του πατέρα ή από τους γονείς της μητέρας. Το έθιμο ατόνησε με την πάροδο των ετών: άλλοτε γιατί οι γονείς δεν συμφωνούσαν το όνομα ποιού παππού/γιαγιάς να επιλέξουν και κατέληγαν σε ένα «ουδέτερο», άλλοτε γιατί δεν τους άρεσαν τα ονόματα των γονιών τους και άλλοτε γιατί ήθελαν έναν πραγματικά ξεχωριστό όνομα για το βλαστάρι τους.

Η πίεση που αισθάνονται οι γονείς για να επιλέξουν ένα μοναδικό όνομα για τα παιδιά τους φαίνεται δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με άλλες ανησυχίες που συνεπάγεται η έλευση ενός μωρού, είναι όμως πέρα για πέρα υπαρκτή. Το πρόβλημα είναι, πάρα πολλοί γονείς βρίσκονται στην ίδια αναζήτηση, με αποτέλεσμα τα σπάνια ονόματα να αρχίζουν να χάνουν τη σπανιότητά τους και την εφευρετικότητα των γονιών να οδηγεί σε όχι και τόσο πετυχημένα ονόματα, τα οποία δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα και ακούγονται αστεία.

Για όσους έχουν πάθει εμμονή με το ζήτημα της ονοματοδοσίας του παιδιού τους, η ελβετική εταιρεία Erfolgswelle μπορεί να βοηθήσει – με το αζημίωτο, φυσικά. Η εταιρεία ειδικεύεται στις υπηρεσίες εξεύρεσης πραγματικά εξαιρετικών ονομάτων, τα οποία θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένα σε όσους τα ακούσουν, όπως και το ποσό που δαπανήθηκε για την εξεύρεσή τους: ούτε λίγο ούτε πολύ περίπου 28.000 ευρώ! Είναι πιθανόν να μην είναι ο πιο έξυπνος τρόπος για να ξοδέψετε αυτό το ποσό, αλλά μάλλον δεν είναι και εντελώς αδικαιολόγητο το ύψος της αμοιβής της εταιρείας: γιατί ουσιαστικά αγοράζετε τη συλλογική σοφία μιας ομάδας που αποτελείται από 14 ειδικούς ονοματοδοσίας, τέσσερις ιστορικούς και 12 μεταφραστές, οι οποίοι θα δαπανήσουν περίπου 100 εργατοώρες για να δημιουργήσουν μια λίστα 15 έως 25 πιθανών ονομάτων. Στο πλάι τους θα βρίσκονται και κάνα δυο δικηγόροι οι οποίοι θα ερευνήσουν αν υπάρχουν προβλήματα copyright με ήδη υπάρχοντα ονόματα ή φίρμες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Erfolgswelle, Marc Hauser, δήλωσε: «Όλοι αναζητούμε το καλύτερο δυνατό και τη μοναδικότητα σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Αλλά όταν πρόκειται για την ονοματοδοσία του μωρού μας, χρησιμοποιούμε ονόματα που υπάρχουν ήδη. Γιατί να μην δημιουργούμε νέα ονόματα, με εξαιρετικό ήχο και ένα όμορφο νόημα; Αυτόχθονες φυλές σε όλο τον κόσμο δίνουν στα παιδιά τους ονόματα με έναν εντελώς ελεύθερο τρόπο. Εμείς, χάσαμε αυτή την ικανότητα». Ο δικηγόρος του διαβόλου βεβαίως, θα του υπενθύμιζε ότι κανένας ιθαγενής δεν έδωσε ποτέ δεκάρα τσακιστή σε κάποιον άλλον για να του πει ένα καλό όνομα για το παιδί του…

Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/