ΗΠΑ: αλλαγές στις ετικέτες ομοιοπαθητικών σκευασμάτων

images_25112016_fusion_24900_1_g24900.gif

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (Federal Trade Commission) απαιτεί από τους κατασκευαστές ομοιοπαθητικών φαρμάκων να αναφέρουν στην ετικέτα τους ότι δεν… δουλεύουν!

Υπάρχει μια τεράστια αγορά στις ΗΠΑ για τα ομοιοπαθητικά φάρμακα. Το 2007 εκτιμήθηκε ότι οι Αμερικανοί ξόδεψαν περισσότερα από 3 δις δολάρια σε ένα αμφιλεγόμενο σύστημα εναλλακτικής ιατρικής που δημιουργήθηκε το 1796 από τον Samuel Hahnemann και το οποίο γενικά έχει απορριφθεί από την ιατρική επιστήμη.

Τώρα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ απαιτεί από τους παραγωγούς σχετικών σκευασμάτων να παρέχουν αποδείξεις εάν θέλουν να ισχυρίζονται ότι οι θεραπείες τους είναι αποτελεσματικές. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να επισημαίνουν στις ετικέτες τους ότι δεν υπάρχει «καμία επιστημονική απόδειξη ότι το προϊόν λειτουργεί».

«Η ομοιοπαθητική, η οποία χρονολογείται από τα τέλη του 18ου αιώνα, στηρίζεται στην άποψη ότι τα συμπτώματα της νόσου μπορούν να αντιμετωπιστούν με ελάχιστες δόσεις των ουσιών που προκαλούν παρόμοια συμπτώματα, όταν παρέχονται σε μεγαλύτερες δόσεις σε υγιή άτομα», ενέφερε μια ανακοίνωση, η οποία δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό τον μήνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου.

«Πολλά ομοιοπαθητικά φάρμακα είναι αραιωμένα σε τέτοιο βαθμό που δεν περιέχουν πλέον ανιχνεύσιμα ίχνη της αρχικής ουσίας. Σε γενικές γραμμές, οι ισχυρισμοί των ομοιοπαθητικών προϊόντων δεν βασίζονται σε σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και δεν γίνονται αποδεκτές από τους ειδικούς της σύγχρονης ιατρικής. Ωστόσο, η ομοιοπαθητική έχει πολλούς υποστηρικτές».

Η ανακοίνωση αναφέρει ότι υπάρχει σχεδόν ομόφωνη επιστημονική συναίνεση ότι ο υποτιθέμενος μηχανισμός της ομοιοπαθητικής δράσης έρχεται σε αντίθεση με τις βασικές αρχές της χημείας, της βιολογίας και της φυσικής.

Ωστόσο, οι εκθέσεις δείχνουν ότι οι ομοιπαθητικές θεραπείες είναι απίθανο να εξαφανιστούν από τα ράφια των φαρμακειών.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου αναφέρει ότι οι ισχυρισμοί των ομοιοπαθητικών φαρμάκων που δεν τεκμηριώνονται από αξιόπιστες επιστημονικές αποδείξεις «δεν θα είναι παραπλανητικοί μόνο εάν η διαφήμιση ή η ετικέτα του φαρμάκου επισημαίνει αποτελεσματικά ότι: 1) δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το προϊόν λειτουργεί, 2) οι ισχυρισμοί του προϊόντος βασίζονται μόνο στις θεωρίες της ομοιοπαθητικής από το 1700 που δεν είναι αποδεκτές από τους περισσότερους ειδικούς της σύγχρονης ιατρικής».

Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/