Μελέτη στο σπίτι… Όνειρο ή πραγματικότητα;

images_0aaaaaa1aabbastuudy.jpg

Επιθυμία του κάθε γονιού αλλά και του κάθε εκπαιδευτικού είναι τα παιδιά να μελετούν στο σπίτι. Για να επιτευχθεί αυτό είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό από τα παιδιά ότι η μόρφωση αφορά τα ίδια και όχι τους γονείς τους.

Η επιτυχημένη μελέτη στο σπίτι χρειάζεται:

    Ήρεμη οικογενειακή ατμόσφαιρα

Οι γονείς οφείλουν να φροντίσουν αυτόν τον παράγοντα που είναι εξίσου σημαντικός με τους υπόλοιπους. Εξάλλου αξίζει όλοι να αναρωτηθούμε αν μπορούμε πραγματικά να συγκεντρωθούμε όταν υπάρχει ένταση ή φασαρία στο διπλανό δωμάτιο.

    Πρόγραμμα εργασίας

Μελέτες έχουν δείξει ότι το πρόγραμμα μελέτης λειτουργεί αποδοτικά τόσο σε μαθητές σχολικής ηλικίας όσο και στους εφήβους. Η οριοθέτηση στο χώρο, στο χρόνο και στη διάρκεια είναι σημαντική για να μπορέσει το παιδί χωρίς μεγάλη κόπωση να αποδώσει στις μεγάλες τάξεις. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι ο χρόνος μελέτης ξεκινάει από:

1η – 2α δημοτικού 30’
3η – 4η δημοτικού ¾ – 1h
5η – 6η δημοτικού 2 ώρες

    Aρκετό ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι ή κοινωνικοποίηση.

Ο περιορισμός ή η σύνθλιψη του ελεύθερου χρόνου όλων των ανθρώπων πόσο μάλλον των παιδιών είναι καταστροφικός. Τα αποτελέσματά του εύκολα αναγνωρίζονται στη σημερινή κοινωνία όπως είναι το άγχος και η θλίψη. Αν όλοι είχαμε συνειδητοποιήσει ότι η κοινωνικοποίηση και ο ελεύθερος χρόνος για παιχνίδι είναι το αντίδοτο, η κοινωνία μας θα ήταν πιο υγιής και ανθρώπινη.

Πρακτικές συμβουλές για τους γονείς!
 

    Λειτουργείστε σαν καλοί προπονητές.
    Φροντίστε να έχουν ένα σταθερό χώρο μελέτης που θα έχει καλό φωτισμό.
    Φτιάξτε μαζί τους το ημερήσιο πρόγραμμά τους που θα περιλαμβάνει τις ώρες του σχολείου, της ξεκούρασης, της μελέτης, των απογευματινών δραστηριοτήτων και του ελεύθερου χρόνου.
    Δείξτε στα παιδιά να οργανώνουν το χρόνο τους και τις εργασίες τους.
    Για παράδειγμα προτείνετέ τους να ξεκινήσουν από το πιο δύσκολο μάθημα όταν είναι ξεκούραστα για να καταλήξουν στο πιο εύκολο.
    Θυμηθείτε ότι τα παιδιά όλων των ηλικιών πρέπει να είναι τα ίδια υπεύθυνα για την τσάντα τους και για το αν θα πάνε ή όχι διαβασμένα στο σχολείο τους.

Το ενδιαφέρον του ατόμου για μάθηση χρειάζεται να τροφοδοτείται συνέχεια και να μένει σταθερό, ενώ οι δυνάμεις του για εργασία ακμαίες ώστε να μην σταματήσει η εξέλιξή του ποτέ.

Πηγή : http://www.nutrimed.gr