Η δημιουργική δύναμη του παιδιού

images_0aaaaaa1aabbapaint.jpg

Η δημιουργία είναι μια έννοια πολύ συνυφασμένη με το παιδί μιας και θα λέγαμε ότι το ίδιο είναι μια «δημιουργία». Δημιουργώ σημαίνει φτιάχνω κάτι πρωτότυπο.Το παιδί μεγαλώνει μέσα από το παιχνίδι που του επτρέπει την δημιουργία.Παίζει και δημιουργεί, δημιουργεί και παίζει.

Το παιδί έχει την ικανότητα να δημιουργήσει χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά όπως είναι ο πηλός, η πλαστελίνη, οι μαρκαδόροι, οι κηρομπογιές ή μαζεύοντας υλικά όπως είναι τα υφάσματα, τα κουμπιά, τα καπάκια, οι φελλοί και άλλα. Μπορεί να ζωγραφίσει,να κατασκευάσει αλλά μπορεί και να χορέψει, να τραγουδήσει ή να υποδυθεί τον αγαπημένο του ήρωα. Μπορεί ανά πάσα στιγμή να σκεφτεί κάτι και να το υλοποιήσει.Τόσο απλά και τόσο ελεύθερα.

Για να το βοηθήσουμε χρειάζεται να του εξασφαλίσουμε το φυσικό και ψυχολογικό περιβάλλον το οποίο θα το βοηθήσει να σκέφτεται και να πράττει ελεύθερα.

Πώς όμως επιτυγχάνεται η δημιουργική ανάπτυξη του παιδιού;

Διαθέτοντας τα κατάλληλα υλικά, το χώρο, το χρόνο καθώς και το σεβασμό, το ενδιαφέρον και την υποστήριξη από τους ενήλικες.

– Είναι σημαντικό το παιδί να έχει στη διάθεσή του μερικά από τα διάφορα υλικά που κυκλοφορούν στην αγορά και με τα οποία μπορεί κανείς να ζωγραφίσει, να πλάσει ή να κατασκευάσει κάτι. Τα υλικά πρέπει να είναι κατάλληλλα για το παιδί δηλαδή να συμβαδίζουν με το στάδιο ανάπτυξής του, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του και τις ανάγκες του και να είναι συγκεντρωμένα και διαθέσιμα σε ένα μέρος του σπιτιού.Μπορείτε να έχετε ένα κουτί και μέσα σε αυτό να βάζετε υλικά που δεν χρειάζεστε όπως είναι χαρτιά περυτιλίγματος, φελλούς, κλωστές, υφάσματα, παλιά καπέλα κ.α.
– Επίσης πολύ σημαντικό είναι να έχει το παιδί ένα συγκεκριμένο χώρο του σπιτιού που να μπορεί να τον λερώνει και να τον αναστατώνει χωρίς να φοβάται ότι θα δεχθεί επίπληξη από τους μεγάλους.
– Καλό βέβαια είναι να έχει και τον απαραίτητο χρόνο στη διάθεσή του να ασχοληθεί με τη ζωγραφική του και να μπορεί συχνά και τακτικά να χρωματίζει ή να κατασκευάζει. Μόνο μέσα από την εξάσκηση μπορεί το παιδί να αποκτήσει επιδεξιότητα και ικανότητα.

– Το πιο σημαντικό από όλα αυτά είναι να δείχνουμε σεβασμό προς το παιδί και σε αυτό που κάνει. Να το αφήνουμε ελεύθερο να διαλέξει εκείνο τι θα φτιάξει, πώς και πότε θα το φτιάξει. Ο σεβασμός για τις απόψεις του φαίνεται στον τρόπο που το ακούμε και το ρωτάμε, ενθαρρύνοντάς το να μιλήσει για τη δημιουργική διαδικασία και το έργο του. Ο σεβασμός για τα έργα του παιδιού, που είναι επεκτάσεις του εαυτού του, φαίνεται από τον τρόπο που τα κοιτάμε και τα φυλάμε, από την αγάπη και τη φροντίδα με την οποία τα δείχνουμε στους φίλους και συγγενείς μας.

– Εμείς ως γονείς χρειάζεται να δείξουμε ενδιαφέρον στο παιδί στη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας και να δώσουμε τη βοήθειά μας όταν μας ζητηθεί ή και να επαινέσουμε το παιδί για την προσπάθεια που καταβάλει.Είναι αναγκαίο να παροτρύνουμε το παιδί να αυτονομηθεί και να αποκτήσει ανεξαρτησία σκέψης και δράσης.

Υποστηρίζοντας τις δημιουργικές προσπάθειες του παιδιού μας το βοηθάμε να ανακαλύψει τον εαυτό του και να αναπτυχθεί σε έναν δημιουργικό και άρα ευχαριστημένο ενήλικα!.

Πηγή : http://www.nutrimed.gr