Βρείτε στο dietup.gr

Webdietup.gr
dealupbanner

Χειροποίητα κοσμήματα-σαγιονάρες!

banner

Εγγραφείτε στο newsletter



Διαφήμιση

Βρείτε συνταγή

Θερμιδομετρητής

Διαφήμιση

Δημοφιλείς δίαιτες

Untitled Document
Untitled Document

Βρείτε μας στο Facebook

Follow us on Twitter

Το ξέρατε ότι...

Σερβίρετε τη μπύρα σας κάνοντας αρχικά λίγο αφρό στο ποτήρι και στη συνέχεια προσπαθώντας να μην κάνετε άλλο αφρό: έτσι θα θωρακίσετε το άρωμα της μπύρας σας κάτω από τον αφρό του ποτηριού σας!


Αρχική Γυναικα Διατροφή Υπέρταση και Διατροφή

Υπέρταση και Διατροφή

alatiΗ υπέρταση (Hypertension), αποτελεί έναν από τους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών και στεφανιαίων νόσων (cardiovascular & coronaries diseases).

Υπέρταση & Διατροφή

  • Μείωση κατανάλωσης νατρίου (reducing Sodium)
  • Μείωση βάρους (Weight loss)
  • Μείωση αλκοόλ (Reducing alcohol)
  • Μείωση κορεσμένων λιπαρών (7-10%) (Reducing saturated fatty acids)
  • Μείωση καφεΐνης και του καπνίσματος (Reducing caffeine and smoking)
  • Μείωση κατνάλωσης κόκκινου κρέατος (Reducing consumption red meat)
  • Αύξηση καλίου και ασβεστίου (Increasing potassium and calcium)
  • Αποφυγή κονσερβοποιημένων προιόντων (Avoiding canned products).

Δίατα DASH: Διατροφή μειωμένη σε νάτριο, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά.

Η δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension), αναπτύχθηκε από την μελέτη (Dietary Approaches to Stop Hypertension: Διαιτητική Προσέγγιση για την Αποτροπή της Υπέρτασης), η οποία σύγκρινε την επίδραση μιας τυπικής Αμερικάνικης διατροφής, μιας διατροφής πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και μιας συνδυαστικής διατροφής (δίαιτα DASH) μειωμένη σε κορεσμένα λίπη και πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η δίαιτα DASH ήταν περισσότερο αποτελεσματική στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και η επίδραση της αυξάνονταν με την μείωση της κατανάλωσης άλατος. Σύμφωνα με τις πρόσφατες διαιτητικές συστάσεις, η κατανάλωση νατρίου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2400mg ημερησίως.

Η δίαιτα DASH μειώνει την ολική και την «κακή» LDL χοληστερόλη στο αίμα, με αποτέλεσμα να μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις. Η συγκεκριμένη διατροφή μειώνει επίσης τα επίπεδα ομοκυστεϊνης στο αίμα, η οποία όταν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο για την εμφάνιση συγκεκριμένων μορφών καρκίνου.

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μεταπτυχιακός Ερευνητής
Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

  

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 01 Φεβρουάριος 2012 13:32
 



Διαβάστε επίσης:


dietup.gr tools