Βρείτε στο dietup.gr

Webdietup.gr

Βρείτε συνταγή

diaitaΔίαιτα Atkins, δίαιτα express, δίαιτα αποτοξίνωσης, δίαιτα για τοπικό αδυνάτισμαδίαιτα των 3 ημερών, μεσογειακή δίαιτα, δίαιτα ανάλογα με την προσωπικότητα, δίαιτα με μπανάνες και γάλα, δίαιτα on-off, δίαιτα με λαχανόσουπα, δίαιτα του γραφείου, δίαιτα μακροζωίας, δίαιτα με γκρέιπφρουτ, δίαιτα των stars, δίαιτα χορτοφαγίας, δίαιτα με fast foodιδιόρρυθμες δίαιτες …δίαιτες, δίαιτες, δίαιτες…Πολλά διαβάζουμε, αλλά ποια είναι τελικά τα θεμέλια της σωστής διατροφής; Στο dietup.gr θα βρείτε πολλές από τις απαντήσεις που ψάχνατε!

Εγγραφείτε στο newsletter




Η πυραμίδα της Διατροφής

H μεσογειακή δίαιτα είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα μοντέλα διατροφής και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής παράδοσης.

Έχοντας ως βασικά συστατικά τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και το ελαιόλαδο, η μεσογειακή διατροφή ευνοεί τη συνολική υγεία, την ευεξία και τη μακροβιότητα.

Διαβάστε περισσότερα
 
Προβολή
Αρχική Γυναικα Διατροφή Μεσογειακή Διατροφή: σύμμαχος στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη

Μεσογειακή Διατροφή: σύμμαχος στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη

4595233_blogΤη στιγμή που στην Ελλάδα απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από τα παραδοσιακά διατροφικά μοντέλα, αυξάνονται οι αποδείξεις ότι η Μεσογειακή Διατροφή προστατεύει τον οργανισμό από όλο και περισσότερα χρόνια νοσήματα. Έτσι, εδώ και χρόνια είναι γνωστή η προστατευτική της δράση έναντι των καρδιαγγειακών νοσημάτων, πρόσφατα επαναδιαπιστώθηκε η δράση της κατά διαφόρων μορφών καρκίνου, και σε μία πολύ πρόσφατη μελέτη βρέθηκε ότι μειώνει και τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.


Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύτηκε το Μάιο του 2008 στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal από μία ομάδα Ισπανών ερευνητών. Για περισσότερα από 4 χρόνια παρακολουθούνται περισσότεροι από 13000 υγιείς αρχικά εθελοντές και μελετήθηκε κατά πόσο η υιοθέτηση της Μεσογειακής Διατροφής προστατεύει από την εμφάνιση σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2.

 

Όλοι οι εθελοντές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων και στη συνέχεια ανάλογα με τις απαντήσεις τους κατηγοριοποιήθηκαν βάση ενός διατροφικού σκορ από το 0 έως το 9. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όσο πιο πολύ κατανάλωναν φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο, ψάρια και όσπρια και όσο λιγότερο κρέας και λιπαρά, τόσο υψηλότερο σκορ συγκέντρωναν. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι τα άτομα που ακολουθήσαν τις βασικές αρχές της Μεσογειακής Διατροφής (αυτοί που είχαν διατροφικό σκορ 7-9) είχαν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν διαβήτη, σε σχέση με αυτούς που ακολουθούσαν δυτικού τύπου δίαιτα, αλλά και σε σχέση με αυτούς που εφάρμοζαν μερικές μόνο από τις αρχές του μεσογειακού μοντέλου.

Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη έρευνα, η Μεσογειακή διατροφή που συνίσταται στην καθημερινή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης και ελαιολάδου, στη συχνή κατανάλωση οσπρίων και ψαριών και στη μειωμένη πρόσληψη κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών, σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο για εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη. Φυσικά, αντίστοιχα αποτελέσματα άλλων ερευνών δείχνουν ότι η ίδια διατροφή μειώνει και τη πιθανότητα εμφάνισης υπερχοληστερολαιμίας, αθηροσκλήρωσης, άλλων καρδιακών συμβαμάτων, καθώς και διαφόρων μορφών καρκίνου.

 

Πηγή: www.nutrimed.gr

Πυρογιάννη Βασιλική MSc

Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 09 Μάρτιος 2010 12:18
 

dietup.gr tools