Οι πτώσεις είναι η κύρια αιτία τραυματισμών για τους ηλικιωμένους. Είναι ο κύρος λόγος εισαγωγής στο νοσοκομείο για τους ανθρώπους άνω των 65 ετών. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον το ένα τρίτο των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω θα πέσουν μια ή περισσότερες φορές μέσα το χρόνο. Αν και πολλές από τις πτώσεις αυτές δεν οδηγούν σε τραυματισμό, κάποιες μπορούν να προκαλέσουν:

– Κάταγμα στο ισχίο και τον καρπό

– Εξάρθρωση του ισχίου και του ώμου

– Τραύματα στο κεφάλι και εκδορές

– Μώλωπες και διαστρέμματα

– Απώλεια της αυτοπεποίθησης η οποία οδηγεί σε περιορισμό των δραστηριοτήτων και των μετακινήσεων

Αντίθετα πάντως με ότι πιστεύουν αρκετοί, οι πτώσεις δεν είναι αναπόφευκτες για τους μεγαλύτερους εξ ημών. Ορισμένοι παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες για μια πτώση μπορούν να προβλεφθούν και να αποφευχθούν αλλά και να ελεγχθούν παράμετροι ώστε ακόμη και αν συμβεί μια πτώση, να μειωθούν οι πιθανότητες τραυματισμού.

Ανάμεσα στα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι ηλικιωμένοι για να μειώσουν τον κίνδυνο μιας πτώσης, είναι η ήπια άσκηση για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της ισορροπίας, της δύναμης και της ευελιξίας τους. Επίσης, η επιλογή άνετων παπουτσιών με αντιολισθητικές σόλες είναι απαραίτητη. Ελέγχετε τα μάτια σας τακτικά και συζητήστε με τον γιατρό σας για τις παρενέργειες που μπορεί να έχουν κάποια φάρμακα που χρησιμοποιείτε τακτικά – η ζάλη είναι μια από τις πιο συχνές αντεδείξεις.

Για την αύξηση της ασφάλειας μέσα στο σπίτι, οι χώροι θα πρέπει να έχουν επαρκή φωτισμό και να χρησιμοποιούνται φώτα νυκτός στους διαδρόμους, τις σκάλες και το μπάνιο. Αποφύγετε την ακαταστασία και αντικαταστήστε τα φθαρμένα χαλιά και τα πατάκια που γλιστράνε. Μην αφήνετε νερά στο πάτωμα του μπάνιου και εγκαταστήστε χειρολαβές στην μπανιέρα ή την ντουσιέρα. Φροντίστε ώστε τα αντικείμενα που χρησιμοποιούν συχνά οι ηλικιωμένοι (π.χ. φάρμακα) βρίσκονται σε σημείο που μπορούν να φτάσουν εύκολα.

Τι να κάνετε αν πέσετε στο σπίτι
Μην πανικοβάλλεστε – μείνετε ακίνητοι για μερικά λεπτά και προσπαθήστε να ηρεμήσετε

Ζητήστε βοήθεια αν υπάρχει κάποιος μαζί σας

Αν νιώθετε ότι μπορείτε να σηκωθείτε, γυρίστε μπρούμυτα και προσπαθήστε να σηκωθείτε στα τέσσερα

    Μπουσουλήστε μέχρι ένα σταθερό έπιπλο, όπως ένας καναπές ή μια πολυθρόνα.
    Προσπαθήστε να σηκωθείτε στα γόνατά σας
    Στηριχθείτε στο έπιπλο και σηκωθείτε χρησιμοποιώντας το πιο δυνατό πόδι και τα χέρια σας

Εάν δεν μπορείτε να σηκωθείτε μόνος σας, προσπαθήστε να συρθείτε ως ένα χαλί ώστε να μείνετε ζεστός, μέχρι να έρθει βοήθεια

    Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας ή με το 166 – έχετε το τηλέφωνό σας πάντα σε χαμηλό σημείο, για παράδειγμα, σε τραπεζάκι

Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html