Medical education an 3Η διατροφή επηρεάζει την ασθένεια μου;

Ό,τι τρώμε μετατρέπεται στον οργανισμό μας σε ενέργεια και δομικά υλικά. Κατά τη μετατροπή αυτή παράγονται κάποιες βλαβερές ουσίες, οι οποίες πρέπει να αποβληθούν μέσω των νεφρών. Η ασθένεια αυτή μειώνει ακριβώς την ικανότητα αποβολής των βλαβερών ουσιών. Πρέπει λοιπόν να ελέγξεις το διαιτολόγιο σου.

 

Ποια τρόφιμα μπορώ να καταναλώνω;

Πρακτικά όλα. Πρέπει όμως να κατανοήσεις τι προσφέρει το κάθε τρόφιμο και πως μπορείς να αντιμετωπίσεις υπερβολική πρόσληψη κάποιων θρεπτικών συστατικών.

Τι προσφέρει το κάθε τρόφιμο;

Τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων είναι:

 Οι υδατάνθρακες, οι οποίοι βρίσκονται σε τρόφιμα όπως το ψωμί, τις πατάτες, το ρύζι, τη ζάχαρη, τα δημητριακά, τα μακαρόνια, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Τα λίπη, τα οποία βρίσκονται στα έλαια (ελαιόλαδο, ηλιέλαιο κ.λ.π.), στο βούτυρο, στο λίπος του κρέατος και των ψαριών και στους ξηρούς καρπούς.

Οι πρωτεΐνες, οι οποίες βρίσκονται στο κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και το αυγό.  

Τα μέταλλα, κυριότερα των οποίων είναι το νάτριο, το κάλιο, το ασβέστιο και ο φώσφορος, βρίσκονται σε μικρές ή μεγάλες ποσότητες σε όλα σχεδόν τα τρόφιμα.

Το νερό το οποίο  περιέχεται σε όλα σχεδόν τα τρόφιμα.

Τα περισσότερα τρόφιμα περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών.


Κάποιες απλές συμβουλές για το ξεκίνημα;

Πρέπει να περιορίσεις την πρόσληψη πρωτεΐνης χωρίς όμως να αποκλείσεις το κρέας ή το ψάρι. Υπάρχουν τρόφιμα (αλεύρι, ζυμαρικά κ.α.) στα οποία έχει αφαιρεθεί η πρωτεΐνη χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση τους.

Τα λαχανικά που περιέχουν υψηλό κάλιο μπορείς να τα κόψεις σε μικρά κομμάτια στη συνέχεια να τα βράσεις και να πετάξεις το ζουμί τους πριν τα καταναλώσεις. Αυτό θα μειώσει αισθητά το κάλιο που περιέχουν. Τα φρούτα μπορείς να τα κάνεις κομπόστα.

Αν η πρόσληψη υγρών δεν σε ικανοποιεί μπορείς να μασήσεις μια τσίχλα ή μια καραμέλα, να καταναλώνεις παγωμένα υγρά, που θα σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις τη δίψα σου.

Το αλάτι στο φαγητό μπορείς να το αντικαταστήσεις με διάφορα καρυκεύματα και μυρωδικά, που θα δώσουν γεύση στο φαγητό σου.

Ο διαιτολόγος σου μπορεί να σου δώσει συνταγές με τρόφιμα που καλύπτουν όλες τις γευστικές σου απαιτήσεις και να δώσουν ποικιλία στο γεύμα σου

Μπορώ μόνος μου να διαμορφώσω το διαιτολόγιό μου;

Η διαμόρφωση του διαιτολογίου σου είναι μια σύνθετη  διαδικασία που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η κατάσταση των νεφρών σου, το ύψος και το βάρος σου, η ηλικία, η σύσταση των τροφίμων κ.α.

Για να αντιμετωπίσεις όλους αυτούς τους παράγοντες ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ να βρίσκεσαι σε συνεχή  επαφή με το διαιτολόγο και το γιατρό σου. Αυτοί μπορούν να σου προσφέρουν τις λύσεις για σωστή διατροφή και ποιότητα ζωής και να ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ το πρόβλημά σου.

Πηγή: www.nutrimed.gr

 

Ρέππας Κυριάκος

 

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html